Sunday, November 24, 2024

Open Access Journal: Die Bibel in der Kunst (BiKu) / Bible in the Arts (BiA)

[First posted in AWOL 24 November 2018, updated 24 November 2024]

Die Bibel in der Kunst (BiKu) / Bible in the Arts (BiA)

BiKu | BiA Volume 8, 2024

 

  • Ronald V. Huggins, Foraging for Psychedelic Mushrooms in the Wrong Forest: The Great Canterbury Psalter as a Medieval Test Case
  • Maria Theresia Ploner, Imaginationen des Weiblichen – Maria Magdalena in der Kunst des Fin de siècle
  • Stéphanie Anthonioz, A Re-Examination of (Under-Acknowledged) Biblical Themes in the Film Noah
  • Marion Keuchen / Stephanie Lerke, Vielfalt begrüßen. Ein rassismuskritischer Blick auf Jesus-Darstellungen in christlicher Kunst und Kinderbibeln
  • Régis Burnet, Gethsemane in the Visual Arts: From Textual to Visual Exegesis
  • Klaus Koenen, Der Prophet Haggai in der bildenden Kunst. Vor allem ein Weihnachtsbote (Teil 1)
  • Book Reviews

  • Klaus Koenen, Rezension: Azzan Yadin-Israel, Temptation Transformed. The Story of How the Forbidden Fruit Became an Apple, Chicago / London 2022
  • Ryan P. Bonfiglio, Review: Amanda Dillon, Drawn to the Word: The Bible and Graphic Design, Atlanta 2021
  • Jan Willem van Henten, Review: Josef und die Frau Potifars im populärkulturellen Kontext, Wiesbaden 2020
  • BiKu | BiA Volume 7, 2023

    Bradford A. Anderson, Visualising the (Invisible) Prophets: Artistic Strategies for Representing Joel and Obadiah in Christian and Western Traditions

  • Thomas Schipperges, „Musica amorem allicit“. Davids Ständchen an Batseba im Bade (2Sam 11,2)
  • Klaus Koenen, Daniel – Adenauer – Hitler. Das alttestamentliche Bildprogramm zum Gesang der Jünglinge im Feuerofen (Dan 3) von Franz Pauli in St. Nikolaus, Brauweiler
  • Herbert Specht, Christus im Alten Testament? Zur biblischen Hermeneutik Salvador Dalís in Bildern der „Biblia Sacra“
  • Yaffa Englard, „From the Dust of the Earth“: The First Man’s Formation as an Essential Part of the Theological Message of the Iconography of the Atrium Mosaics in San Marco, Venice
  • Georg Langenhorst, „Esther bevorzugt die Stille“. Vom literarischen Weiterwirken einer alttestamentlichen Frau

    Book Reviews

  • Susanne Gillmayr-Bucher, Book Review: David J. Shepherd and Nicholas E. Johnson, Bertolt Brecht and the David Fragments (1919–1921). An Interdisciplinary Study. (The Library of the Hebrew Bible / Old Testament Studies vol. 699) London, New York: T&T Clark 2020
  • Martin O’Kane, Book Review: Yaffa Englard, When Seeing is Reading: Visualizing the Reception of Biblical and Other Texts, Sheffield 2022
  • Dorothea Erbele-Küster, Rezension: Guadalupe Seijas de los Ríos-Zarzosa (Hg.), Women of the Bible. From Text to Image. (The Library of the Hebrew Bible / Old Testament Studies vol. 728) London, New York: T&T Clark 2022


  • No comments:

    Post a Comment