Friday, December 7, 2012

Iraqi Open Access Journals

Iraqi Academic Scientific Journals -  نبذة حول المشروع
http://www.iasj.net/iasjImages/iasjE.gif       http://www.iasj.net/iasjImages/iasjA.gif
The Ministry of Higher Education & Scientific Research of Iraq is pleased to announce the launch of the new service "Iraqi Academic Scientific Journals" (IASJ). 

IASJ is one platform where all scholarly journals published by the Iraqi universities and research institutions are indexed and discovered. All journals in IASJ are peer-reviewed and open access. 

The main aim of IASJ is to improve the online discoverability and visibility of and access to the published scholarly research of iraqi academics. IASJ will help Iraqi authors to disseminate their research globally. 

At the moment IASJ is launched in a Beta version with only 71 journals published by 18 institutions. The service will be further developed and will cover all journals, more than 200 journals publisher by 40 academic institutions in Iraq. 

IASJ is developed and hosted by SemperTool, a company specialized in building digital library products. All content of IASJ will be included in the Iraqi Virtual Library System IVSL and it's discovery system LibHub provided by SemperTool. 

نبذة حول المشروع
يعتبر المشروع من اهم المشاريع الاستراتيجية الكبرى التي تبنتها وزارة التعليم العالي والبحث العلمي العراقية بنشر وفهرسة المجلات العراقية الصادرة من الجامعات والهيئات العراقية كافة حيث ان جميع المجلات المتوفرة على هذا الموقع هي مجلات محكمة و ستكون الاعداد متوفرة منذ عام 2005 ولغاية الان وتتحدث دوريا وسيتم تطبيق نظام استكشاف وفهرسة متطور من شركة SemperTool الدنماركية ويمتاز بالعديد من المواصفات الشبيهة بنظام المستخدم لادارة المكتبة الافتراضية العراقية

The following journals are listed under the subject Archaeology

مجلة مركز دراسات الكوفة

واسط للعلوم الانسانية
ISSN: 1812512
Publisher: Wassit University
Subject: Historical archaeology --- Education (General)

مجلة كلية التربية للبنات للعلوم الانسانية
ISSN: 19935242
Publisher: Kufa University
Subject: Historical archaeology

No comments:

Post a Comment